امکان تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:13 بعد از ظهر
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:
 
امکان تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی فراهم شد/اجرا از سال آینده

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از مهر سال آینده "دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای آسیب‌دیدگی کم" در مدارس عادی واجد شرایط تحصیل می‌کنند.

خبرگزاری فارس: امکان تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی فراهم شد/اجرا از سال آینده

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس  در خصوص مصوبات هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه این شورا به تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در سال 85 در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و در 5 سال گذشته به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا شد.
 
وی ادامه داد: پژوهشگاه تعلیم و تربیت فرایند اجرا را بررسی کرد و نتیجه آن را به شورای عالی آموزش و پرورش گزارش داد و در نتیجه این شورامصوب کرد تا این طرح به صورت قطعی در مدارس واجد شرایط اجرا شود.
 
نوید ادهم افزود: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (کودکان استثنایی) با میزان آسیب‌دیدگی اندک مانند ناشنوایی، نابینایی و معلولیت جسمی اندک می‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند.

وی درباره اثرات این مصوبه گفت: این مصوبه سبب خواهد شد تا این گروه از دانش‌آموزان خود را عضوی از جامعه دانسته و ارتباط عاطفی و فکری مناسبی با جامعه برقرار کنند؛ همچنین دانش‌آموزان عادی این گروه از دانش‌آموزان را به عضویت جامعه پذیرفته و توانایی برقراری ارتباط درست را با آنها تمرین کنند ضمن اینکه خانواده این گروه از دانش‌آموزان نیز از نظر روانی به آرامش خاطر رسیده و فرزندان خود را در محیط اجتماعی تربیت خواهند کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای آسیب دیدگی کم را متخصصان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشخیص داده و به مدارس واجد شرایط معرفی می‌کنند، اظهار داشت: این مصوبه از مهر ماه سال‌ آینده اجرایی می‌شود.


ارائه مشاوره حقوقی و وکالت رایگان به فرهنگیان در محاکم قضایی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 1:15 بعد از ظهر
معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
 
ارائه مشاوره حقوقی و وکالت رایگان به فرهنگیان در محاکم قضایی

 معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از امکان ارائه مشاوره و قبول وکالت فرهنگیان در محاکم قضایی خبر داد و گفت: این خدمات اعم از دعاوی حقوقی و کیفری و به طور رایگان است.

خبرگزاری فارس: ارائه مشاوره حقوقی و وکالت رایگان به فرهنگیان در محاکم قضایی

احمد حیدری، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وجود 900 هزار الی یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای مشاوره و معاضدت قضایی به فرهنگیان، ساز و کارهای اجرایی مناسبی را فراهم کرده است.

وی استخدام 270 کارشناس حقوقی در آزمون استخدامی سال گذشته و اصلاح ساختار حقوقی ادارات را از جمله این اقدامات خواند و افزود: پس از اصلاح ساختار آموزش و پرورش علاوه بر ادارات کل، به مناطق آموزش و پرورش تا درجه 4 نیز واحد مستقل حقوقی اختصاص یافته است که بر این اساس، ادارات آموزش و پرورش در تمام شهرهایی که دارای «فرمانداری» هستند، واحد حقوقی مستقل دارد.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در این رابطه، علاوه بر دعاوی اداری که یک طرف آن آموزش و پرورش باشد، واحدهای حقوقی مناطق در دعاوی شخصی فرهنگیان نیز به آنها مشاوره و معاضدت قضایی را به طور «رایگان» ارائه می‌دهند و هیچ محدودیتی‌ هم در این رابطه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: این دعاوی اعم از دعاوی «حقوقی و کیفری» است و به طور کلی، اگر هر کدام از فرهنگیان نیاز به راهنمایی و مشاوره از سوی وکیل یا کارشناس حقوقی در محاکم داشته باشند، این خدمات به طور رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.


افزایش حداقل 20 درصدی فوق العاده شغل کارمندان در مناطق کمتر توسعه یافته
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 1:13 بعد از ظهر
 

افزایش حداقل 20 درصدی فوق العاده شغل کارمندان در مناطق کمتر توسعه یافته

                           لینک دانلود :              فابل بخشنامه                              

فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی که شاغلان آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند، به میزان بیست و پنج درصد(25%) امتیاز حقوق ثابت و برای سایر مشاغل بیست درصد(20%) حقوق ثابت هر کدام از کارمندان واجد شرایط تعیین شده است.

دولت در راستای ترغیب و تشویق کارشناسان و کارمندان دارای تخصص برای حضور در مناطق محروم، میزان فوق العاده شغل مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا را تعیین کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در اجرای بند(الف) ماده(50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه - مصوب 1389- فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی که شاغلان آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند، به میزان بیست و پنج درصد(25%) امتیاز حقوق ثابت تعیین کرد.

بر اساس این مصوبه، فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای سایر مشاغل بیست درصد(20%) حقوق ثابت هر کدام از کارمندان واجد شرایط تعیین شده است.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

*بند(الف) ماده(50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه

بر اساس این بند، هیئت وزیران به عنوان مرجع تصویب افزایش سالانه ضریب حقوق کارکنان مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری (به نحوی که درج تفاوت تطبیق موضوع فصل دهم قانون مذکور مانع افزایش نباشد) و تصویب افزایش جداول و امتیازات و میزان فوق‌العاده‌های موضوع فصل دهم قانون مذکور از جمله تسری فوق‌العاده ایثارگری در مورد فرزندان شهدا حداکثر تا پنجاه درصد (50%) و تعیین عیدی و پاداش شش ماهه فقط برای کارکنانی که به تشخیص دستگاه مربوط خدمات برجسته انجام داده‌اند و تعیین موارد و سقف کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم با رعایت ماده (125) قانون مدیریت خدمات کشوری، تعیین می‌شود. مصوبات هیئت وزیران، شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه مدیریت در سقف اعتبارات مصوب مندرج در بودجه‌های سنواتی است.


برگزاري مسابقات انتخابي
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:3 بعد از ظهر
امروز سه شنبه مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۰ مسابقات انتخابي شطرنج مرحله شهرستان با حضور مسئول تربيت بدني اداره ي محترم آقاي حسني در سالن پورياي ولي راس ساعت ۳۰و ۱۳ دقيقه برگزار شد كه در پايان چهار نفر زير براي مرحله ي استاني انتخاب شدند.

۱- يحيي رضايي

۲- ابوالقاسم عارفي

۳- عبدالرضا هواسي

۴- حبيب طاهري

 


سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:53 بعد از ظهر

                                               انتظار


آشنایی تمام معلمان با "سند تحول بنیادین" تا 15 بهمن
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:23 بعد از ظهر
رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد:
 
آشنایی تمام معلمان با "سند تحول بنیادین" تا 15 بهمن

 رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش از برگزاری دوره آموزشی «مجازی» یا «غیرحضوری» آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا 15 بهمن خبر داد و گفت: گذراندن این دوره آموزشی، الزامی است.

خبرگزاری فارس: آشنایی تمام معلمان با

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به جزئیات کلاس‌های آموزش ضمن خدمت آشنایی با «سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش» اظهار داشت: در حال حاضر در تمام استان‌ها دوره‌های آموزشی آشنایی با سند تحول بنیادین به صورت حضوری برای مدیران ارشد و مدیران سطوح میانی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به بازتعریف جایگاه معلم در سند تحول بنیادین و ترسیم جایگاه مدرسه در افق 1404 ادامه داد: بر این اساس، ضرورت دارد که معلم به عنوان یکّه‌تاز این عرصه متن سند را بخواند و با درک آن ایفای نقش کند؛ به همین دلیل، در گام نخست یک دوره آموزشی «غیرحضوری» یا «مجازی» با هدف مطالعه متن سند، برای 900 هزار الی یک میلیون فرهنگی سراسر کشور به صورت غیرمتمرکز حداکثر تا 15 بهمن برگزار می‌شود که جزئیات اجرای آن در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق قرار خواهد گرفت.

اسدی گرمارودی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها مربوط به بخش مبانی نظری سند تحول بنیادین نیست و تنها بخش دوم سند که با عنوان مشخص «سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش» توسط رئیس جمهور رونمایی و ابلاغ شده و حاوی بیانیه مأموریت، بیانیه ارزش‌ها، اهداف عملیاتی و راهکارهای 130 گانه است، به معلمان آموزش داده می‌شود.
 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مطالعه سند و گذراندن این دوره آموزشی «الزامی» بوده و جزء آموزش‌های تخصصی قلمداد می‌شود و برای ارزشیابی معلمان نیز، اگر آموزش‌های آنها به صورت مجازی انجام شده باشد، آزمون نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر احیاناً آموزش‌ها حضوری باشد، آزمون نیز به طور حضوری برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: مراحل بعدی آموزش فرهنگیان برای آشنایی با سند تحول بنیادین، متناسب با نیازها در برنامه ستاد اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار دارد و در مواقع مشخص اعلام می‌شود.


حقوق بازنشستگی طبق دستمزد 5سال پایانی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:19 بعد از ظهر
                                                                                                                                        مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه از این پس حقوق و مستمری بازنشستگانی که حقوق آنان با افزایش غیر عادی در سالهای آخر کار روبرو شده است براساس دستمزد بیمه‌شدگان در پنج سال پایانی آنان محاسبه می‌شود.

محمد حسین زدا در گفتگو با مهر افزود: براساس ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه سازمان تامین اجتماعی مکلف شده حقوق و دستمزد بازنشستگان را در صورت افزایش غیرعادی حقوق آنها در دو سال پایانی کار، براساس حقوق پنج سال آخر محاسبه کند.

تاکنون حقوق و دستمزد بازنشستگان براساس دستمزد دو سال پایانی آنان محاسبه می شد.

مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: این اقدام به منظور برقراری مستمری بازنشستگی با کنترل نرخ رشد حقوق و دستمزد بیمه‌شدگان انجام می شود.

وی در مورد ارتقاء شغلی بیمه شدگان نیز گفت: درصورتی که افزایش حقوق سالهای پایانی به دلیل ارتقاء شغلی باشد دو سال پایانی مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی است.

به گفته زدا، چنانچه نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام‌شده بیمه‎شدگان در دو سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق بوده و با سالهای قبل سازگار نباشد، تنها در این صورت است که برقراری حقوق بازنشستگی بیمه‌شده بر مبنای میانگین حقوق و دستمزد پنج سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت می شود.

گفتنی است درصورتی که رشد دستمزد بیمه‌پرداز طبیعی و متعارف باشد، برقراری مستمری براساس دو سال آخر بیمه‌پرداز است و درمورد افرادی که این رشد غیرطبیعی باشد، میانگین دستمزد مشمول کسر حق‌بیمه آخرین پنج سال، مبنای تعیین میزان مستمری است.

همچنین بررسی ارتقاء شغلی بیمه‌شدگان مشمول قانون کار براساس ضوابط اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار و بیمه‌شدگان غیرمشمول قانون کار براساس مقررات استخدامی حاکم بر آنان است.


آيين‌نامه ارتقاي شغلي كارمندان
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:13 بعد از ظهر
معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در بخشنامه‌اي به تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مشمول ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري، دستورالعمل اجرايي ارزيابي عملكرد كارمندان را ابلاغ كرد.


در اجراي تبصره بند «ب» ماده (1) آيين‌نامه اجرايي مواد 81 و 82 موضوع تصميم نامه تاريخ 1389.1.14 وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك،‌ آيين‌نامه اجرايي بند 3 ماده 48 قانون مديريت خدمات كشوري تاريخ 1388.11.21 اجراي تبصره بند 2 قسمت ب بخشنامه تاريخ 1389.10.27 و در راستاي استقرار نظام مديريت عملكرد در حوزه مديران و كارمندان، «دستورالعمل اجرايي ارزيابي عملكرد كارمندان» مشمول قانون مديريت خدمات كشوري، به شرح زير تصويب و ابلاغ مي‌شود.

ماده1- تكاليف عمومي

1- دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند؛ اهداف عمليات سالانه هر يك از معاونت‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌هاي استاني و واحدهاي تابعه خود را طبق دستورالعمل اجرايي استقرار نظام مديريت عملكرد (دستورالعمل تاريخ 1389.5.28)، تعيين و حداكثر تا پايان فروردين‌ماه هر سال براي اجرا در همان سال ابلاغ نمايند.
2- معاونت‌ها، سازمان‌ها، دستگاههاي استاني و واحدهاي تابعه تمام دستگاههاي اجرايي مؤظفند اهداف عملياتي ابلاغ شده را در قالب شاخص‌هاي قابل اندازه‌گيري تعريف و آن را مبناي ارزيابي عملكرد مديران و كارمندان هر يك از واحدهاي تحت پوشش خود قرار دهند.
تبصره 1: شاخص‌هاي مذكور بايد به همراه برش‌ها و استاندارد برنامه‌اي مربوط حداكثر تا پانزدهم ارديبهشت ماه هر سال در قالب فرم مربوط به شاخص‌هاي اختصاصي به مديران و كارمندان واحدهاي تحت پوشش ابلاغ شود.
تبصره 2: معاونت‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌هاي استاني و واحدهاي تابعه تمام دستگاههاي اجرايي مي‌توانند براي اجراي برنامه‌هاي عملياتي و تحقق اهداف تعيين شده در چارچوب مواد 13 و 16 قانون مديريت خدمات كشوري و دستورالعمل مربوط، با مديران واحدها تفاهم‌‌نامه امضا كنند.
تبصره 3: سقف امتياز تعيين شده براي هر يك از شاخص‌هاي اختصاصي براساس ميزان اهميت و اولويت، به تأييد بالاترين مقام دستگاه مي‌رسد.


Username و Password های روزانه برای آنتي ويروس nod32
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 8:7 قبل از ظهر

Username و Password های امروز برای ESET Smart Security [جزئیات].


سوالات املای نوبت اول سال دوم دی90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:57 بعد از ظهر

                                             

 


سوالات املای نوبت اول سال اول دی90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:57 بعد از ظهر

                                      


سوالات املای نوبت اول سال سوم دی90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:51 بعد از ظهر
                                          
نكات مهم درسي كتاب سال سوم راهنمايي
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:59 بعد از ظهر

                                      نكات مهم درسي كتاب سال سوم راهنمايي

1-  ص 6 ، هم خانواده الف ) متعال ؛ کلمه ی متعال و متعالی از « عُلُو» اسم فاعل بر وزن متفاعل است . در اصل متعالو ، واو ماقبل مکسور تبدیل به « ی » می شود . کلمات عالی ( عالو ) ؛ تعالی ؛ علی ( علیو ) معلی / معلا ( از مصدر تعلیه ) ؛ اعلا ؛ اعتلا ؛ استعلا ؛ اعلا ؛ علّیّه و... با متعالی هم خانواده هستند .

ب )مسلمان  (از سلم ) احتمالاً ساخته ی فارسی زبانان و الحاقی باشد . در مورد این کلمه سخن های بسیار گفته شده است . 1- مسلمان جمع مُسلم بوده است ، بعدها مفرد فرض شده و به مسلمانان جمع بسته شده است 2- در اصل « مسلم مان » مانند مسلم 3- مسلمان از سلمان است و... ؛ هم خانواده و هم ریشه : اسلام ؛ تسلیم ؛ مسلّم ؛ مسالمت ؛ اسلیم ( ممال اسلام ) سالم ؛ تسلیم و...

2- ققنوس ، ص 13 ؛ qoqnus / ققنسqoqnos( معرّب از یونانی ) مرغی است اسطوره ای و افسانه ای ، بسیار خوش رنگ و خوش آواز دارای منقار درازی با سوراخ های فراوان و به قولی 360 سوراخ که از هر یک آوازی خوش بر می آیدو موسیقی را از آواز آن گرفته اند . گویند بر کوه بلندی مقابل باد می نشیند و صداهای شگفت انگیز از سوراخ های منقارش بر می آید و به سبب آن مرغان بسیاری بر او جمع می آیند و او شماری از آنها را طعمه ی خود می سازد و جفت ندارد و عمرش هزار سال است و چون به آخر رسد هیزم بسیار گرد می آورد و بر بالای آن نشسته سرودن آغاز می کند و بال بر هم می زند و از بر هم زدن بالهایش آتشی می جهد و در هیزم می افتد و او در آن آتش می سوزد و از خاکسترش تخمی پدید می آید و از آن ققنوسی دیگر . بعضی گفته اند که پس از سوختن ققنوس در آتش ، باران بر خاکستر آن می بارد و کِرمی در آن پیدا می شود و از آن خاکستر می خورد تا بزرگ شود و ققنوس دیگرگردد .( فرهنگ ادبیات فارسی ، محمد شریفی )


پرسش های اجتماعی دوم راهنمایی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:34 بعد از ظهر

 پرسش درس 1:
1 – ویژگیهای اصلی یک گروه کدامند؟
1) خصوصیات و فعالیتهای مشترک
2) داشتن روابط نسبتاً پایدار و منظم

2 – روابط متقابل را با چند مثال توضیح دهید؟

 مثلاً در گروه دوستان، بچه ها با هم فعالیت مشترک دارند. گاه برای انجام بازی، بسیج می شوند و گاه از اتفاق یک واقعه خنده آور خوشحال می شوند و به خنده می افتند. در میان گروه روزنامه دیواری، تقسیم کار میان بچه ها و یا اعضای گروه، مشاهده می شود و هرکس با نظم و ترتیب، وظایف مخصوص خود را به انجام می رساند. به یقین در این میان اگر کسی از انجام مسؤولیت خود سرباز زند، در کار بقیه نیز خلل ایجاد می شود.

  3– چگونه می توانید با اعضای گروه همکلاسی خود رابطه متقابل برقرار کنید؟

می توانیم به راحتی با آنها حرف بزنیم؛ در مورد تکالیف درسی از یکدیگر بپرسیم؛ برای تقویت درسی خود یا همکلاسیهای خود به منزل یکدیگر برویم؛ بعضی وقتها وسایل یکدیگر را بگیریم و از هم راهنمایی بخواهیم.

4– گروه نخستین چه نوع گروهی است؟ با ذکر مثال توضیح دهید؟

در اصطلاح به این گروهها گروههای نخستین گفته می شود و به همسالان و گروههایی از این قبیل گروههای نخستین می گویند. در همه این نوع گروهها روابط اعضای گروه با یکدیگر وفادارانه، صادقانه و عاطفی است. این گروهها کوچک هستند و عضویت در آنها به خاطر خود اعضای گروه است؛ مانند گروه خانواده

5-گروه دومین چه نوع گروهی است؟ با ذکر مثال توضیح دهید؟


سوالات تاریخ دوم راهنمایی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:32 بعد از ظهر

سئوالات تاریخ سال دوم راهنمایی

سئوالات درس اول

 

1- فتح ایرا ن در زمان  کدام خلیفه صورت گرفت .

2- عمر به صلاحدید چه کسی سال  هجرت پیامبر ( ص ) را به عنوان مبدأ تاریخ اسلام  قرار داد .

3- کدام سرزمین یکی از پایگاه های مهم رومیان بود .

4- نام منشی عثمان که در همه امور دخالت داشت چه بود .

5-  پس از وفات پیامبر ( ص ) چه کسی به مقام خلافت رسید .

6- اولین کسانی که با علی ( ع) بیعت کردند چه کسانی بودند .

7- ابوبکر چه کسی را به حانشینی خود تعیین کرد .

8- دو جنگ معروف مسلمانان با سا سا نیان را نام ببرید .

9- چرا پس از ان که ابوبکر خلیفه شد حضرت علی ( ع) سکوت نمود .

10-در زمان عثمان چه قسمت هایی از ایران فتح نشد .

11- حضرت علی ( ع) در ابتدای خلافت دچار چه مشکلاتی بودند .

12- عبدالرحمن عوف برای بیعت باعلی (ع) چه شرایطی را  پیشنهاد کرد

13- مهم ترین خطراتی که پس از خلافت ابوبکر وجود داشت را بنویسید .

14- چه کسانی در تحریک علیه عثمان شرکت داشتند .

15- اعضای شورایی که عمر برای تعیین خلیفه تعیین کرده بود نام ببرید .

16- چه کسانی در آغاز خلافت ابوبکر از بیعت با او سر زدند ؟

17- چه عاملی باعث شورش مردم در زمان عثمان شد .

18- ابوبکر از مهاجرین بود یا از انصار ؟

19-چرا بعضی از نزدیکترین یاران پیامبر ( ص) در ابتدا با ابوبکر بیعت نکردند دو نفر از انان را نام بیرید .

20- مردم چه مناطقی بر علیه عثمان دست به شورش می زدند .


نمونه سوال تاریخ سوم راهنمایی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:30 بعد از ظهر

امتحان تاریخ پایه سوم راهنمایی نوبت اول

1- مهم ترین فتح نادرفتح بخارا بود .     1          ص5             غ5

2-جنگ ها ن ایران وروسیه درزمان محمد شاه اتفاق افتاد .                 ص 5            غ5

3- امتیاز رویتر با مخالفت شد ید کدام روحانی مبارز روبه رو شد ؟) میرزای شیرازی 5      2) میرزا حسن آشتیانی5         3) حاج ملا علی کنی5

4- عهدنامه مفصل بین چه کشورهایی به امضا ء رسید ؟) روسیه – انگلستان5     2) ایران- روسیه 5               3) ایران- انگلیس5

5- مشهورترین پادشاه صفوی .......................  بود . ( شاه عباس- شاه اسماعیل)

6- جنگ مهمان دوست بین نادر و  ................درگرفت.(محمودافغان- اشرف افغان )

7- با استفاده ازکلمات زیریک متن معنی داردردوسطربنویسید.(امیرکبیر- مدرسه دارلفنون – وقایع اتفاقیه – رشوه خواری – ناصرالدین شاه )

8- متن زیر را بخوانید ودوسئوال همراه پاسخ مناسب طرح کنید .( حمله ارتش روسیه به مرزهای شمالی کشورما مهم ترین مساله ی مورد توجه حکومت قاجاربود. شکست از روسیه ایرانیان راخشمگین کرد . درقرارداد ترکمانچای بخش های دیگری ازخاک ایران درنواحی (ارمنستان وآذربایجان )

به تصرف روسیه درآمد.)                                                                                                                           2نمره

9- رهبران روحانی انقلاب مشروطیت ایران رانام ببرید .   1) ........................   2) .........................

10- دواقدام  همه شاه اسماعیل صفوی را بیان کنید  .                                           2نمره

11- درباره کریم خان زند به سئوالات مربوطه پاسخ دهید : 1) کدام شهر پایتخت خود قرار داد؟ ...........          

2)  کدام سلسله را تاسیس کرد؟ ..............        3) به جای (پادشاه) خودراچه نامید؟ ..................

12-عوامل رونق تجارت دردوره صفویه رابنویسید . (سه مورد)  1)

13- دلایل ضعف وسقوط حکومت صفویان رابنویسید .(دومورد) 1)

14- منظور از ( انقلاب صنعتی) دراروپا چیست ؟                                                                                 5/1نمره

15- درآغازانقلاب مشروطه مهم خواسته مردم چه بود ؟1 نمره ................................................................           

16- مردم قهرمان تبریزبه رهبری چه کسانی برعلیه استبداد قیام کردند؟ 1 نمره

17- چراروسیه با انقلاب مشروطه ایران مخالف بود ؟(فقط یک مورد بیان کنید )

18- کدام گزینه ی سمت راست وسمت چپ باهم ارتباط دارند ؟ (با کشیدن یک فلاش آنها رامشخص کنید)

امتیازرویتر                قیام مردم تبریز                 قراردادپاریس             اداره گمرگ

علمای نجف      استقلال افغانستان         بهايی گری                    میرزا حسینعلی نوری


نمونه سوال املا دوم
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:26 بعد از ظهر

سؤالات امتحانی درس املاي فارسی پایه ي دوم راهنمایی

1389/10/ تاریخ امتحان: 20

مدت امتحان: 30 دقیقه

نوبت: اول

۱ با واژه هاي زیر جمله بسازید.

لطیفه پرداز:

دانشور:

۲ یکی از واژه ي مناسب را براي کامل کردن معنی جمله انتخاب کنید.

الف. با آمدن بهار ، طبیعت ............. از سر می گیرد. ( حیات ، حیاط )

ب. نیکوکاران ساختن اماکن عمومی را یکی از اعمال ............. می دانند. ( ثواب ، صواب)

۳ به پرسش هاي زیر پاسخ مناسب دهید.

مترادف نرم خو : ............ متضاد استوار: .......... هم خانواده ي لطف: ........ مفرد مفاهیم: ............

۴- کلمه هاي زیر را با نشانه ي جمع فارسی جمع ببندید. « ان »

دانشجو: ............... پرنده: ..................... زانو: ........................ ایرانی: .................

۵ به واژه هاي « آتش » و « خرد » یک پیشوند یا پسوند بیفزایید ؛ سپس با واژه ي جدید جمله بسازید.

۶ در متن زیر چهار غلط املایی وجود دارد. املاي درست این واژه ها را بنویسید.

یکی ا زویژه گی هاي فکري و فرهنگی مردم ایران زمین این است که چکیده و اُصاره ي اندیشه هاي بلند خود

را در جملات کوتاه و زیبایی که اصطلاحن کلمات قصار نامیده می شود، می گنجانندتا در زهن ها بهتر نشیند.

.......... .4 .......... .3 ........... .2 ...... .1


امتحان انشا و نگارش سال دوم نوبت اول دی 90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:12 بعد از ظهر

 

به نام خدا امتحان انشا و آيين نگارش سال دوم مدرسه راهنمايي شهيد صياد شيرازي دي ماه90        نام نام خانوادگي :

1-پاسخ مناسب را انتخاب كنيد.

الف: .از نشانه ی( - )در کدام یک از موارد زیر استفاده نمی شود ؟5/0

1 : نمایش نامه نویسی 5    2: در آخر جملات امری5   3: مکالمات تلفنی5        4: فیلم نامه نویسی5

ب:  اگر شاعر یا نویسنده برای زیباتر کردن نوشته اش اشاره غیر مستقیم به آیات ،روایات و .داشته باشد از کدام زیبایی ادبی         استفادکرده است ؟ 5/0

1: تشخیص5           2: تلمیح 5                      3: تشبیه  5                            4: تضمین5 

2. به کلماتی که معنای نزدیک به هم دارند کلمات هم خانواده می گویند5/0                ص    5      غ      5

3. نوشته ی ادبی از نوشته ی زبانی تأثیر پذیری بیشتری دارد  5/0                             ص   5       غ      5

4- به شيوه ي بهره گيري غير مستقيم از آيات  احاديث و روايات  تشبيه مي گويند. 5/.    ص    5     غ  5     

5. در نوشتن انشاء باید به اصل ...........و................جملات توجه کنیم 1

6. به فشرده و خلاصه ی افکارو اندیشه های بلند................ می گویند5/0

7- بیت زیر را به نثری ساده بازنویسی کنید1

« به راه دانش ای مرد خردمند            زیانی برتر از تن پروری نیست »

8- جمله های ادبی را به صورت ساده ی زبانی بنویسید 1

الف :دندان هایش مثل مروارید می درخشد

ب :زمستان کوله بارش را که پر از برف و سرماست بر زمین می گذارد

9-واژه های «علم ،تلاش ،دانشمند ،کشور »را در سه سطر به کار ببرید 5/1

10-جمله ی ناتمام زیر را تا 3سطر ادامه دهید 5/1

کتاب ها مونس لحظات تنهایی.....

11-شاه بيت و بيت الغزل را تعريف كنيد.1 نمره

 انشاء 10نمره

از سه موضوع زیر يكي را انتخاب كنيد.

الف :نقش ورزش در سلامتی جسم و روح

ب:وظیفه ی ما نسبت به میهنمان چیست ؟

ج: رمز موفقیّت در زندگی ......


امتحان انشا و نگارش سال سوم نوبت اول دی 90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:12 بعد از ظهر

به نام خدا امتحان انشا و آيين نگارش سال سوم مدرسه راهنمايي شهيد صياد شيرازي نوبت اول دي ماه 90

نام و نام خانوادگي:                                                             وقت: 60 دقيقه
1- جاي خالي راباكلمات مناسب پركنيد . 5/2نمره
الف) اگريك اثر ادبي را برر سي كنيم   , نقدوتحليل كنيم به اين عمل-----------  مي گويند.
ب) به پيوستگي ويك پارچگي درمتن-----------------     گويند.

ج: درمتن ادبي از،.............و..............و.............. استفاده مي کنيم تا سخن را زيباتر و آراسته ترکنيم
2-صحيح يا غلط بودن جمله را مشخص كنيد. 1 نمره
   الف )گفت وگوي با خويش را ديا لو گ مي گويند .                     ص  5       غ    5
  ب) هدف از شعر تعليمي رسيدن به سعادت و زندگي بهتر است .   ص 5         غ     5

3- دربیت « خبرت هست که مرغان سحر می گویند    آخر ای خفته سر از خواب جهالت بردار» کدام آرایه ادبی به کار رفته است ؟5/. نمره

الف:تشبيه 5 ب: تشخیص 5 ج:تکرار  5   د: مراعات نظير5

4-كلمه اي كه يكي از ويژگي هاي اسم را بيان مي كند چه نام دارد؟ 5/.

الف: بدل   5      ب: مسند    5          ج: صفت     5           د:سجع   5
5-كلمات داده شده را در يك بند به كار ببريد . 1 نمره
حشرات  - مختصر – غافل – رنگين كمان

6- یک متن جذاب دارای سه ویژگی .............. و ................. و .................. می باشد .5/1 نمره

7- عبارت زیر  کدام شعر مشهور سعدی را در ذهن تداعي مي كند؟ 5/. نمره
مثل مومنان ، جمله چون یک تن است چون یک اندام را رنجی رسد، همه ی اندام ها آگاهی یا بند و رنجور شوند.

8- جمله ی ناتمام زیر را در سه سطر کامل کنید؟ 5/1 نمره
امروز جوانان ما در زمینه ی فرهنگی………………………………………………………………………………..

9-انواع تضمين را نام ببريد. 1 نمره

  يکي از موضوعات زير را براي انشا انتخاب کنيد
1-چگونه مي توانيم با صرفه جويي سهمي در پيشرفت کشور داشته باشيم؟
2-يک روز شيرين در کلاس درس.
3-يکي ازمکان هاي فرهنگي يا تاريخي ايران را توصيف کنيد.

 


امتحان انشا و نگارش سال اول نوبت اول دی 90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 10:11 بعد از ظهر

به نام خدا             امتحان انشا و آيين نگارش سال اول مدرسه راهنمايي شهيد صياد شيرازي دي ماه 90      نام و نام خانوادگي :                                               

1- درستي يا نادرستي جمله هاي زير را مشخص كنيد. 1 نمره

الف:  قافيه در شعر مثل سجع در نثر است .    الف  -  درست 5       ب- نادرست 5

ب: زبان ما فكر ، باور، ‌انديشه هاي ما را نشان مي دهد  .  الف  -  درست 5              ب- نادرست5

2-جواب درست را انتخاب كنيد 2 نمره

الف:-به مجموعه نشانه هاي مكتوب زبان كه درزبان هاي گوناگون شكل هاي مختلفي دارد چه مي گويند ؟

1- خط           5 2- ادبیات   5      3- خوش نويسي    5           4- سجع  5

ب:  در  كدام گزينه شخصيت بخشي وجود ندارد ؟

1-  دانه آرام بر زمين غلتيد     رفت و انشاي كوچكش را خواند   5     2- بر اين زادم و هم بر اين بگذرم چنان دان كه خاك پي حيدرم   5     

3- زنگ تفريح  را كه زنجره زد    باز هم در كلاس غوغا شد   5      4-  جوجه هاي كبوتران گفتند :             كاش مي شد كنار هم باشيم      5     

ج: نسبت دادن  ويژگي  انسان  به غير انسان را چه مي نامند ؟  1- تشخيص5    2- شخصيت بخشي5    3- تشبيه5        4-  گزينه الف و ب 5

 د- هر گاه بخواهیم مقصود خود را زیباتر و تأثیرگذارتر بگوییم از.......... بهره می گیريم.  1- زبان 5   2- ادبیات5    3- دیگران5      4- مترادف5

7- زبان معمولا به شكل ............و ..........و...............  ظاهر مي شود .5/1 نمره

10- با تركيب هاي زير  جمله بسازيد .     2 نمره 

 سلمان فارسي =                                                                               تمدّن اسلامي  =

 11-  معادل فارسی کلمه های داده شده  را بنویسید .  1نمره            موکت:                                         کامپیوتر:

12-در متن داده شده  كلمات هم آهنگ سجع را مشخص كنيد .  5/1 نمره   

 اي كميل ، گنجوران مال مرده اند ،‌ گرچه زنده اند و دانشمندان ،‌چندان كه روزگار پايد ، پاينده اند  .

13-جمله  ادبی  را به صورت زبانی بنویسید.  1 نمره

   صبحگاهان خورشید به چهره ی ما لبخند می زند.

                             انشا 10 نمره

   ازميان موضوعات داده شده يكي را انتخاب كنيد

1- يكي از زیبایی های طبیعت ( مثل: دریا –آسمان – ستارگان-جنگل- رودخانه –حیوانات گوناگون و...) را توصيف كنيد

2- گفتگوي جويبار و درخت تشنه را در 15 سطر بنويسيد

3- از زبان غنچه آرزوهايش را به صورت انشا بنويسيد

                                                                        موفق باشید  عارفی


سخنرانی رییس جمهور در دهلران
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 1:26 بعد از ظهر
 
رییس جمهور در جمع مردم دهلران با تاکید بر اینکه دولت در کنار ملت در مقابل کسانی که بخواهند مقابل پیشرفت کشور قرار گیرند، می‌ایستد و بر ارزش‌های خود پافشاری می‌کند، گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای خودخواهی‌ها و قدرت‌طلبی‌های خود را به نام انقلاب و ملت تحمیل کنند و خود را مالک انقلاب و ملت بدانند، نباید اجازه دهیم ارزش‌ها و اصول انقلاب و اسلام تضعیف شود. دراین صورت پرچم عزت برافراشته خواهد ماند. به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ایلام، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه مهمان مردم شهرستان دهلران بود و در جمع مردم، این منطقه را دارای انسان‌هایی با قلب‌های پاک، اندیشه‌های بلند، همت‌های والا و عاشق پیامبر و اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: مردمان این مرز و بوم مرزبانان غیور و امین برای مرز‌های استقلال، عزت و شرف و فرهنگ ایران زمین هستند و در طول تاریخ با ایمان و پاک زندگی کردند و به ویژه دردوران دفاع مقدس پرچم برافراشته خداخواهی، شجاعت و سلحشوری ملت ایران شدند. وی با اشاره به اینکه خدا انسان را خلق کرده و برای جامعه بشری زیبا‌ترین زندگی در رسیدن به اوج سعادت و کمال را مقرر کرده است، گفت:

رييس جمهور در ايلام
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 9:6 قبل از ظهر


نمونه سوالات ریاضی پایه اول راهنمایی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 11:23 بعد از ظهر
 

 

 

برای مشاهده به ادامه مطلی بروید


سؤالات فارسی راهنمایی قسمت2
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 7:31 بعد از ظهر
برای مشاهده به ادامه مطلب بروید


سؤالات فارسی راهنمایی قسمت1
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 7:26 بعد از ظهر
برای مشاهده به ادامه مطلب بروید


سفره اباعبدالله الحسين
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 3:10 بعد از ظهر


برگزاري مراسم سينه زني در مدرسه
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 2:58 بعد از ظهر


دانلود نمونه سوالات امتحاني 1
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 7:6 بعد از ظهر
گزارش درصد قبولی
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 4:57 بعد از ظهر

 

نتايج امتحانات و درصد قبولي دانش آموزان راهنمايي شهيد صياد شيرازي در سنوات گذشته

­

سال تحصيل

 

 

پايه تحصيل

 

تعداد كل

دانش آموزان

 

قبولي خرداد

 

قبولي شهريور

 

مردود شهريور

 

ترك تحصيل

 

انتقال يافته

سال 87/86

پايه اول

17        نفر

    15       نفر

1          نفر

---

1      نفر

---

پايه دوم

14         //

11       //

3        //

---

---

---

پايه سوم

20       //

17      //

3       //

---

---

---

سال 88/87

پايه اول

16      //

13      //

2       //

---

---

1      نفر

پايه دوم

19      //

14       //

5      //

---

---

---

پايه سوم

14     //

11      //

3      //

---

---

---

سال 89/88

پايه اول

19     //

12      //

4     //

2     نفر

---

1     نفر

پايه دوم

15     //

13     //

1     //

1    //

---

---

پايه سوم

18      //

13     //

4     //

1    //

---

---

سال

90/89

پايه اول

24      //

18      //

6      //

---

---

---

پايه دوم

17     //

14     //

3     //

---

---

---

پايه سوم

15     //

15      //

---

---

---

---

 

معاون  آموزشگاه

نظيـر  جابرياني


درصد قبولي نتايج امتحانات مدرسه
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 4:49 بعد از ظهر
درصد قبولي نتايج امتحانات مدرسه راهنمايي شهيد صياد شيرازي در 4سال اخير                          

 

سال  تحصيلي

 

 

اول راهنمايي

 

دوم راهنمايي

 

سوم راهنمايي

سال تحصيلي 87/86

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

23/88

11/94

57/78

100/

85/.

100/.

 

سال تحصيلي 88/87

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

25/81

100/.

68/73

100/.

57/78

100/.

 

سال تحصيلي 89/88

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

15/63

88/88

66/86

33/93

22/72

44/94

 

سال تحصيلي 90/89

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

قبولي خرداد

قبولي شهريور

75/.

100/.

35/82

100/.

100/.

100/.

 

معاون   آموزشگاه

نظير  جابرياني

 

 


برنامه ی امتحانات نوبت اول دی ماه 90
نوشته شده توسط هوشنگ برزگر در ساعت 4:16 بعد از ظهر
   

                              

ایام هفته

تاریـخ

پـایه اول

پـایه ی دوم

پایـه ی سوم

شنبه

10/10/90

نگارش فارسی 

نگارش فارسی 

نگارش فارسی 

یکشنبه

11/10/90

علوم

علوم

علوم

دوشنبه

12/10/90

تاریخ

تاریخ

تاریخ

سه شنبه

13/10/90

تعلیمات دینی

تعلیمات دینی

تعلیمات دینی

چهار شنبه

14/10/90

حرفه

حرفه

حرفه

پنج شنبه

15/10/90

-------

-------

--------

شنبه

17/10/90ریا

املای فارسی

املای فارسی

املای فارسی

یکشنبه

18/10/90

ریاضی

ریاضی

ریاضی

دوشنبه

19/10/90

اجتماعی

اجتماعی

اجتماعی

سه شنبه

20/10/90

قرآن

قرآن

قرآن

چهار شنبه

21/10/90

جغرافیا

جغرافیا

آمادگی دفاعی

پنج شنبه

22/10/90

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی

شنبه

24/10/90

اربعین سید و سالار شهیدان و 72تن ازاهل بیت و یارانش تسلیت باد      

یکشنبه

25/10/90

عربی

عربی

عربی

دوشنبه

26/10/90

------

------

جغرافیا

 

 

 

 

 

توجـه

کلاس های درس  در روزهای برگزاری امتحانات دایر است .

شروع امتحانات در نوبت صبح ساعت 10 صبح و در نوبت عصر  3  عصر می باشد

 خدايا چنان كن سرانجام كار             تو خشنود باشي و ما رستگار

معاون آموزشگاه

نظیـر  جابریانی